page_banner

Virus di l'influenza aviaria: capisce a minaccia per a salute umana

I virus di l'influenza aviaria (AIV) sò un gruppu di virus chì infettate principalmente l'acelli, ma ponu ancu infettà l'omu è altri animali.U virus hè comunmente truvatu in l'uccelli acquatici salvatichi, cum'è l'anatre è l'oche, ma pò ancu influenzà l'uccelli domestici cum'è i polli, i tacchini è i quaglie.U virus pò sparghje à traversu i sistemi respiratorii è digestivu è causanu malatie da lieve à severa in l'uccelli.
qq (1)
Ci hè parechje ceppi di u virus di l'influenza aviaria, alcuni di i quali anu causatu epidemie di malatie in l'uccelli è l'omu.Unu di i ceppi più cunnisciuti hè H5N1, chì hè statu identificatu prima in l'omu in 1997 in Hong Kong.Da tandu, H5N1 hà causatu parechji focu in l'acelli è l'omu in l'Asia, l'Europa è l'Africa, è hè stata rispunsevuli di parechji centu di morti umani.
 
Tra u 23 di dicembre 2022 è u 5 di ghjennaghju di u 2023, nisun novu casu di infezione umana cù u virus di l'influenza aviaria A(H5N1) hè statu signalatu à l'OMS in a Regione di u Pacificu Occidentale. A (H5N1) virus hè statu
rappurtatu da quattru paesi in a Regione Pacificu Occidentale da ghjennaghju 2003 (Table 1).Di sti casi, 135 sò stati fatali, risultatu in una rata di fatalità di casu (CFR) di 56%.L'ultimu casu hè statu signalatu da a Cina, cù una data di iniziu di u 22 di settembre di u 2022 è hè mortu u 18 d'ottobre di u 2022. Questu hè u primu casu di influenza aviaria A (H5N1) signalatu da a Cina da u 2015.
qq (2)
Una altra cepa di u virus di l'influenza aviaria, H7N9, hè stata prima identificata in l'omu in Cina in 2013. Cum'è H5N1, H7N9 infetta principalmente l'acelli, ma pò ancu causà malatie severi in l'omu.Dapoi a so scuperta, H7N9 hà causatu parechji focu in Cina, risultatu in centinaie di infizzioni umani è morti.
qq (3)
U virus di l'influenza aviaria hè una preoccupazione per a salute umana per parechje ragioni.Prima, u virus pò mutà è adattà à novi ospiti, aumentendu u risicu di pandemia.Se una ceppa di u virus di l'influenza aviaria diventerà facilmente trasmissibile da l'omu à l'omu, puderia causà un focu mundiale di malatia.Siconda, u virus pò causà malatie gravi è morte in l'omu.Mentre a maiò parte di i casi umani di u virus di l'influenza aviaria sò stati ligeri o asintomatici, certi ceppi di u virus ponu causà malatie respiratorie severi, fallimentu d'urganu è morte.
 
A prevenzione è u cuntrollu di u virus di l'influenza aviaria implica una cumminazione di misure, cumprese a vigilazione di e pupulazioni d'uccelli, l'abbattimentu di l'acelli infettati è a vaccinazione di l'acelli.Inoltre, hè impurtante per e persone chì travaglianu cù l'acelli o chì manighjanu i prudutti d'aviculture per praticà una bona igiene, cum'è lavà e mani spessu è purtanu vestiti protettivi.
qq (4)
In casu di un focu di u virus di l'influenza aviaria, hè impurtante per i funzionari di a salute publica per agisce rapidamente per cuntene a diffusione di u virus.Questu pò implicà a quarantena di e persone infettate è i so cuntatti stretti, furnisce i medicazione antivirali, è l'implementazione di misure di salute publica cum'è a chjusura di e scole è l'annullamentu di riunioni publiche.
 
In cunclusioni, u virus di l'influenza aviaria hè una minaccia significativa per a salute umana per via di u so putenziale di causà una pandemia glubale è una malatia severa in l'omu.Mentre i sforzi sò fatti per prevene è cuntrullà a diffusione di u virus, a vigilanza cuntinua è a ricerca sò necessarie per minimizzà u risicu di una pandemia è prutegge a salute publica.
qq (5)Sourzia:https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/365675/AI-20230106.pdf?sequence=1&isAllowed=y

 


Tempu di Postu: Apr-15-2023