page_banner

Batteri patogeni cumuni di l'alimentariu - Salmonella

Salmonella hè una classe di enterobacteria gram-negativa in a famiglia Enterobacteriaceae.In u 1880, Eberth hà scupertu Salmonella typhi.In u 1885, Salmon hà isolatu Salmonella cholera in i porchi.In u 1988, Gartner hà isolatu Salmonella enteritidis da i malati cù gastroenterite aguda.È in u 1900, a classa hè stata chjamata Salmonella.

Attualmente, l'incidenti di avvelenamentu da Salmonella sò stati distribuiti in u mondu è l'incidenza hè in crescita annu per annu.

Caratteristiche patogeniche

Salmonella hè un bacteriu Gram-negativu cù bastone corta, taglia di u corpu (0,6 ~ 0,9) μm × (1 ~ 3) μm, e duie estremità arrotondate, chì ùn formanu baccelli è spori in germogliamentu.Cù flagella, Salmonella hè motile.

U bacteriu ùn hà micca altu esigenza di nutrimentu, è a cultura di isolamentu spessu usa un mediu d'identificazione selectiva intestinali.

In u caldo, u mediu diventa turbide è poi precipita in u mediu agar dopu à 24 ore d'incubazione per generà culunii lisci, ligeramente elevati, tondi, traslucidi grisgi-bianchi.Vede i figuri 1-1 è 1-2.

asdzcxzc 

Figura 1-1 Salmonella sottu u microscopiu dopu a tintura di Gram

asdxzcvzxc

Figura 2-3 Morfologia di a culunia di Salmonella nantu à u mediu cromogenicu

Funzioni epidemiulogichi

A Salmonella hè largamente distribuita in a natura, l'omu è l'animali cum'è porchi, vacche, cavalli, pecuri, gaddini, anatre, oche, ecc.

Uni pochi di Salmonella anu ospiti selettivi, cum'è Salmonella abortus in i cavalli, Salmonella abortus in u vacche, è Salmonella abortus in l'ovini causanu l'abortu in i cavalli, i bovini è l'ovini rispettivamente;Salmonella typhimurium attacca solu i porchi;altre Salmonella ùn hà micca bisognu d'ospiti intermedi, è sò facilmente sparghje trà l'animali è l'animali, l'animali è l'omu, è l'omu per via diretta o indiretta.

A via principale di trasmissione di Salmonella hè u trattu digestivu, è l'ova, l'aviculture è i prudutti di carne sò i vettori principali di salmonellosi.

L'infezzione di Salmonella in l'omu è l'animali pò esse asintomaticu cù bacteria o pò esse manifestatu cum'è una malatia letale cù sintomi clinichi, chì ponu aggravate u statu di a malatia, aumentà a rata di morte o riduce a produtividade riproduttiva di l'animali.

A patogenicità di Salmonella dipende principalmente da u tipu di Salmonella è a cundizione fisica di a persona chì a cunsuma.Salmonella cholera hè a più patogena in i porchi, seguita da Salmonella typhimurium, è l'anatra Salmonella hè menu patogena;i più minacciati sò i zitelli, l'anziani è l'individui immunodeficienti, è ancu i ceppi più abbundanti o menu patogeni ponu ancu pruvucà l'avvelenamentu alimentariu è ancu sintomi clinichi più severi.

Salmonella 3

Periculi

Salmonella hè u patogenu zoonoticu più impurtante in a famiglia di Enterobacteriaceae è hà a più alta incidenza di l'avvilinamentu di l'alimentu bacteriale.

I Centri per u Controlu è a Prevenzione di e Malattie anu infurmatu chì a Salmonella era rispunsevuli di 33 di i 84 incidenti d'avvelenamentu di l'alimentu bacteriale chì sò accaduti in i Stati Uniti in u 1973, cuntendu u più altu nùmeru di avvelenamentu alimentari cù 2.045 avvelenamentu.

U rapportu annuale 2018 nantu à e tendenze è e fonti di zoonosi publicatu da l'Autorità Europea per a Sicurezza Alimentare è u Centru Europeu per a Prevenzione è u Controlu di e Malattie mostra chì quasi 1/3 di i focu di e malatie alimentarii in l'UE sò causati da Salmonella è chì a salmonellosi hè a seconda più. infezione gastrointestinale umana spessu riportata in l'UE (91,857 casi riportati), dopu campilobacteriosi (246,571 casi).L'avvelenamentu alimentariu da Salmonella cuntene più di 40% di l'avvelenamentu di l'alimentariu bacteriale in certi paesi.

Salmonella 4

Unu di i più grandi incidenti in u mondu di l'avvelenamentu alimentariu da salmonella hè accadutu in u 1953, quandu 7,717 persone anu avvelenatu è 90 mortu in Svezia da manghjà carne di porcu contaminata da S. typhimurium.

Salmonella hè cusì terribili, è in a vita di ogni ghjornu cumu per prevene l'infezzione è sparghje?

1.Strengthen hygiene dietetica è a gestione di ingredienti.Impedisce a carne, l'ova è u latti da esse contaminati durante u almacenamentu.Ùn manghja micca carne cruda, pesce è ova.Ùn manghja micca carne di pollame malatu o mortu o animali domestici.

2.Since mosche, blatte è rati sò intermediari per a trasmissione di Salmonella.Dunque, duvemu fà un bonu travagliu di sterminà mosche, rati è blatte per impediscenu a contaminazione di l'alimentariu.

3.Change l'abitudini alimentari è l'abitudini di vita per migliurà u vostru sistema immune.

Salmonella 5


Tempu di Postu: Apr-03-2023