page_banner

Shigella: L'epidemia silenciosa chì minaccia a nostra salute è u benessere

Shigella hè un genus di battìri gram-negativi chì causanu shigellosi, una forma severa di diarrea chì pò esse periculosa per a vita s'ellu ùn hè micca trattatu.A shigellosi hè un prublema maiò di salute publica, soprattuttu in i paesi in via di sviluppu cù pratiche di sanità è igiene poveri.

ww (1)

A patogenesi di Shigella hè cumplessa è implica parechji fatturi di virulenza, cumpresa l'abilità di i battìri per invade è riplicà in l'epiteliu intestinali.Shigella pruduce ancu parechje tossine, cumpresa a tossina Shiga è l'endotoxina lipopolisaccaridica, chì ponu causà inflammazioni, danni tissutali è dissenteria.

I sintomi di a shigellosi sò generalmente cuminciati cù diarrea, febbre è cramps addominali.A diarrea pò esse acquosa o sanguinosa è pò esse accumpagnata da mucus o pus.In i casi severi, a shigellosi pò purtà à a desidratazione, sbilanciamenti elettroliti, è ancu a morte.

ww (2)

A trasmissione di Shigella si faci principarmenti per via fecale-orale, tipicamente cunsumendu cibo o acqua contaminati o entra in cuntattu cù superfici contaminate o oggetti.A bacteria pò ancu esse sparghje per u cuntattu di persona à persona, in particulare in cundizioni affollati o insalubre.

In l'ultimi anni, l'infizzioni di Shigella anu cuntinuatu à pose una sfida significativa di salute publica in u mondu.L'Organizazione Mondiale di a Salute (OMS) hè stata notificata u 4 di ferraghju 2022 di un numeru inusualmente elevatu di casi di Shigella sonnei largamente resistente à a droga (XDR) chì sò stati signalati in u Regnu Unitu è ​​​​l'Irlanda di u Nordu è in parechji altri paesi in a Regione Europea dapoi. late 2021. Ancu s'è a maiò parte di l'infizzioni cù S. sonnei risultatu in una corta durazione di a malatia è a fatalità di casu bassu, a shigellosi multi-droga (MDR) è XDR hè un prublema di salute publica, postu chì l'opzioni di trattamentu sò assai limitati per i casi moderati à severi.

ww (3)
A shigellosi hè endemica in a maiò parte di i paesi à redditu bassu o mediu (LMIC) è hè una causa maiò di diarrea sanguinosa in u mondu.Ogni annu, hè stimatu chì pruvucarà almenu 80 milioni di casi di diarrea sanguinosa è 700 000 morti.Quasi tutte (99%) l'infizzioni di Shigella sò in LMIC, è a maiuranza di i casi (~ 70%), è di i morti (~ 60%), si trovanu trà i zitelli di menu di cinque anni.Hè stimatu chì <1% di i casi sò trattati in l'uspidale.

Inoltre, l'emergenza di ceppi resistenti à l'antibiotici di Shigella hè diventata una preoccupazione crescente, cù parechje regioni chì rapprisentanu tassi crescente di resistenza à l'antibiotici cumuni usati per trattà a shigellosi.Mentre i sforzi per migliurà e pratiche di sanità è di igiene è prumove l'usu adattatu di l'antibiotici sò in corso, una vigilanza cuntinua è una cullaburazione in tutta a cumunità sanitaria globale sò necessarie per affruntà a minaccia continua di l'infezioni Shigella.

U trattamentu per a shigellosi tipicamente implica l'antibiotici, ma a resistenza à l'antibiotici cumunimenti utilizati hè diventata sempre più cumuna.Per quessa, e misure di prevenzione, cum'è a migliurà e pratiche di sanità è di igiene, assicurendu fonti di alimentazione è acqua sicura, è prumove l'usu adattatu di antibiotici, sò critichi per cuntrullà a diffusione di Shigella è riduce l'incidenza di shigellosi.

ww (4)


Tempu di Postu: Apr-15-2023